ساعت گیر اسپرت سامسونگ؛ یک ساعت همه فن حریف!

سامسونگ با عرضه‌ی نسل جدید ساعت هوشمند خود با نام گیر اسپرت به‌جای تغییرات رادیکال، آن را با رویکردی ورزشی و بهبودهایی جزئی در مقایسه با گیر اس ۳ راهی بازار کرده است. در این مقاله می‌خواهیم این ساعت هوشمند یعنی گیر اسپرت سامسونگ را زیر ذره‌بین ببریم و تمام جزئیات آن را برررسی کنیم.

گیر اسپرت سامسونگ؛ یک ساعت همه فن حریف!

سر و کله‌ی ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ از کجا پیدا شد؟

سامسونگ طبق سنت چند سال اخیر خود، تابستان امسال نیز نسل جدیدی از ساعت‌ هوشمندش را مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن رونمایی کرد. ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ، نسل جدید ساعت هوشمند کمپانی کره‌ای است که با بهره‌گیری از فرم‌فکتوری بسیار شبیه به گیر اس ۳ راهی بازار شده است.

این ساعت هوشمند را نمی‌توان به‌عنوان نسلی جدید که از پایه تغییر یافته در نظر گرفت؛ بلکه گیر اسپرت را باید به‌عنوان یک عضو جدید از محصول سال پیش این کمپانی یا گیر اس ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر خواند که با بهبودهایی همراه شده و ظاهری اسپرت و ورزشی به خود گرفته است. البته از جمله‌ی تفاوت‌های گیر اس ۳ و گیر اسپرت باید به کاهش سایز ساعت هوشمند جدید سامسونگ اشاره کرد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل‌تر برای استفاده توسط خانم‌ها تبدیل کرده است. با توجه به کاهش سایز گیر اسپرت در مقایسه با گیر اس ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر، وزن این ساعت هوشمند نیز سبک‌تر شده است.

سر و کله‌ی ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ از کجا پیدا شد؟

ویژگی‌ های ساعت گیر اسپرت سامسونگ

با توجه به نام گیر اسپرت، ویژگی‌های مربوط به دستبند‌های هوشمند سلامتی نظیر ثبت رکوردها و فعالیت‌های ورزشی آن در مقایسه با گیر اس ۳ پررنگ‌تر شده و در عوض شماری از ویژگی‌ها از گیر اسپرت خداحافظی کرده است.

مهم‌ترین این ویژگی‌ها را باید نبود قابلیت برقراری تماس‌های صوتی خواند که در نسخه‌ی LTE اپل واچ سری ۳ و همچنین گیر اس ۳ سامسونگ وجود دارد. سامسونگ در مقابل با حذف برخی ویژگی‌ها، قابلیت‌‌های دیگری به گیر اسپرت اضافه کرده که این ساعت هوشمند را بیش از پیش به یک ساعت هوشمند شبیه به دستبند سلامتی نزدیک‌ کرده است.

سامسونگ را باید در زمره‌ی اولین کمپانی‌هایی قرار داد که فعالیت در بازار پوشیدنی‌ها و مخصوصا ساعت‌های هوشمند را آغاز کرد.

این کمپانی کهنه‌کار پس از عرضه‌ی ساعت‌های هوشمندی مبتنی بر اندروید ور، استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود یا همان تایزن را در دستور کار قرار داد تا پس از بروزرسانی نسخه‌های مبتنی بر اندروید ور، نسل‌های بعدی ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند خود را مبتنی بر این سیستم‌عامل راهی بازار کند و روز‌به‌روز قابلیت‌های پلتفرم خود را افزایش بدهد.

ویژگی های ساعت گیر اسپرت سامسونگ 

مقایسه‌ی گیر اسپرت و گیر اس 3

ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ از نظر ظاهری شبیه به گیر اس ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر است؛ اما تفاوت‌های بسیاری بین این دو نسل از ساعت‌های هوشمند وجود دارد که در ادامه به تشریح و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات/ساعت‌ هوشمندگیر اسپرتگیر اس ۳
تراشهNAاکسینوس ۷۲۷۰
سیستم‌عاملتایزن ۳.۰تایزن ۳.۰
حافظه‌ی رم۷۶۸ مگابایت۷۶۸ مگابایت
نمایشگر۱.۲ اینچ
سوپر امولد
رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ در پیکسل
۱.۳ اینچ
سوپرامولد
رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل
محافظ نمایشگرگوریلا گلس ۳گوریلا گلس اس آر پلاس
تراکم پیکسلی۴۲۴ پیکسل بر اینچ۲۷۸ پیکسل بر اینچ
حافظه ذخیره‌سازی۴ گیگابایت۴ گیگابایت
باتری۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت
وزن۶۷ گرم۶۳ گرم
ابعاد۴۴.۶ * ۴۲.۹ * ۱۱.۶ میلی‌متر۴۹ * ۴۶ * ۱۲.۹ میلی‌متر
قیمت پایه۱.۴ میلیون تومان۱.۵۴ میلیون تومان

 

طراحی گیر اسپرت سامسونگ

همانطور که اشاره کردیم، گیر اسپرت در مقایسه با گیر اس ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر کوچک‌تر شده و حتی وزن آن نیز کاهش پیدا کرده است. طراحی گیر اسپرت نیز در مقایسه با نسل گذشته، تغییرات اندکی به خود دیده و به‌نوعی به‌روزتر شده است.

با نگاهی به گیر اسپرت می‌توان دید که با وجود استفاده از یک نمایشگر ۱.۲ اینچی دایره شکل، ساختار خود ساعت هوشمند کمی تغییر کرده و حالتی مربعی شکل گرفته است؛ به‌طوری‌که ساختار پایینی ساعت که دایره‌ی چرخان روی آن قرار گرفته، در گوشه‌ها کمی زاویه دارد.

زاویه‌دار شدن ساختار پایینی ساعت باعث شده دایره‌ی چرخان گیر اسپرت که مشخصه‌ی اصلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ است، بیشتر به چشم بیاید. سامسونگ در گیر اسپرت نیز همچون گیر اس ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر، حالتی دندانه‌دار به دایره‌ی چرخان داده که استفاده از آن را بسیار ساده‌تر کرده است.

ابعاد گیر اسپرت، ۴۲.۹ در ۴۴.۶ در ۱۱.۶ میلی‌متر است و در مقایسه با گیر اس ۳ کوچک‌تر شده است. در کنار کوچک‌تر شدن گیر اسپرت، صفحه‌ی نمایش این ساعت هوشمند نیز کمی کوچک شده که نتیجه‌ی آن کاهش نسبت مساحت صفحه‌ی نمایش به پنل جلویی ساعت در مقایسه با گیر اس ۳ است.

یکی از تغییرات ظاهری ساعت هوشمند که البته نمود ظاهری چندانی ندارد و شاید بیشتر برای کاربرانی که این ساعت هوشمند را خریداری می‌کنند نمود ظاهری و خاصی داشته باشد، بیرون‌زدگی سنسور ضربان قلب در پشت این ساعت است.

سنسور ضربان قلب در گیر اسپرت نزدیک به یک میلی‌متر بیرون‌‌زدگی دارد. در نسل‌های پیشین ساعت هوشمند دایره‌ی سامسونگ که شامل گیر اس ۲ و گیر اس ۳ می‌شوند، پشت ساعت ساختاری کاملا صاف دارد؛ حال آنکه پشت گیر اسپرت دارای بیرون‌‌زدگی است.

شاید این بیرون‌‌ زدگی نتیجه‌ی استفاده از سنسور‌های بیشتر و همچنین افزایش ظرفیت باتری باشد که طراحان کره‌ای را بر آن داشته  است این سنسور را به این صورت طراحی کنند.

طراحی گیر اسپرت سامسونگ 

خرید ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ

ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ از آن ساعت‌هایی است که در دشوارترین شرایط هم شما را تنها نمیگذارد و با امکانات زیاد خود، زندگی مدرن را برای شما ساده‌تر از پیش می‌کند.

اگر مایل به خرید ساعت مچی اصل هستید، می‌توانید تنها با چند کلیک ساده ساعت دلخواه خود را در فروشگاه اینترنتی واچ آنلاین پیدا کنید و ظرف مدت کوتاهی، به همراه گارانتی معتبر شرکتی درب منزل تحویل بگیرید.