آشنایی با دو دنیای متفاوت ساعت های آنتیک و ساعت های مدرن

ساعت های آنتیک و ساعت های جدید، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا این مقایسه بین این دو نوع کار درستی است یا خیر؟ ما در این مقاله سعی بر این موضوع داریم که تعاریف و توضیحاتی از این دو نوع ساعت به شما ارائه کنیم و در آخر نیز نتیجه گیری کنیم که کدام ساعت از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

ساعت های آنتیک و قدیمی

خرید ساعت‌های جدید مدرن بهتر است یا ساعت‌های قدیمی جواهر نشان؟ در این مقاله به مقایسه‌ی این دو دسته بر اساس قیمت‌های جهانی و مدل‌های ساعت‌ها با توجه به میزان طلا و جواهرات به کار رفته و تاریخچه‌‎‎ی آنها می‌پردازیم.

سابقه تاریخی ساعت های آنتیک

ساعت‌های آنتیک نمادی از گذشته تا به امروز و تاریخچه بی‌ نظیر ساعت سازی و هم چنین سیر پیشرفت تکنولوژی های ساعت ها تا به امروز هستند. به عبارتی می توان گفت هر ساعت آنتیک دارای یک داستان خاص و منحصر به فرد می باشد و از جنبه ای دیگر نمایانگر فرهنگ و هنر مردمی خاص یا دوره زمانی خاص می باشد.

طراحی های دست ساز ساعت های آنتیک

در قدیم به علت نبود ربات ها و دستگاه های امروزی تمامی ساعت توسط انسان و به شکل دست ساز تولید می شد.که این موضوع در کنار مزایا مثل طراحی های ابتکاری و زیبای ساعت ها خودش دارای معایبی من جمله سرعت پایین تر و مقدار تولید پایین تر و در نتیجه قیمت بالاتر این ساعت های بود.

مواد اولیه و جنس بدنه

با توجه به محدود بودن استفاده از مواد اولیه مختلف در زمان های گذشته بیشتر ساعت ها از آهن یا طلا و یا نقره ساخته می شد. که همین مورد هم می توانست باعث بالا رفتن قیمت ساعت شود و هم با کمیاب شدن ماده اولیه عملاً ادامه تولید ساعت امکان پذیر نبود.

ساعت های جدید و مدرن

ساعت‌های جدید و مدرن امروزه و در دنیای مد و فناوری امروز، جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند. ساعت های مدرن بر خلاف ساعت های قدیمی از طراحی‌های خلاقانه و فناوری‌های بسیار پیشرفته ای در ساعت های خود استفاده می نمایند.

ساعت های مدرن نه تنها به عنوان ابزاری برای نمایش زمان استفاده می‌شوند، بلکه امروزه به عنوانی بخشی از استایل و شخصیت استفاده کننده آن ساعت به حساب می آیند. جذابیت های ظاهری و ویژگی‌ های برتر و منحصر به فرد ساعت‌های جدید و مدرن عبارتند از:

طراحی مدرن و زیبا:

ساعت های جدید و مدرن با طراحی ها به روز و زیبایی که دارند دل هر فرد ساعت باز و ساعت دوستی را به راحتی به دست می آورند.

به عبارتی می توان گفت سلیقه و شخصیتی نمی باشد که مطابق با آن شخصیت و سلیقه ساعتی ساخته و طراحی نشده باشد به همین دلیل هر فردی با کمی جست و جو در بازار ساعت های مورد علاقه خود را به راحتی می تواند به ساعت دلخواه خود دست یابد.

فناوری‌های پیشرفته به کار رفته در این ساعت ها:

استفاده از فناوری پیشرفته و تکنولوژی های روز همانند اتصال ساعت به بلوتوث و یا استفاده از صفحه نمایش های هوشمند ساعت های جدید را از ساعت های قدیمی تر کاملاً متمایز تر نموده است.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مطابق فناوری روز:

تولید کننده های برتر ساعت مچی امروزه توانسته اند با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر که شاید استفاده از این مواد اولیه در ساعت های قدیمی امکان پذیر نبوده یا صرفه اقتصادی در زمان تولید نداشته است، ساعت هایی با عمر مفید بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی تولید کنند.

دقت بیشتر و عملکرد بهتر ساعت:

ساعت های جدید تر با توجه به بالا تر رفتن کیفیت مواد اولیه و هم چنین استفاده از تکنولوژی های به روز، دقت بیشتری نیز در کارایی خود ارائه می نمایند.

تنوع بیشتر و خلاقیت بیشتر در طراحی:

همان طور که در متون بالا تر گفته شد با توجه به طراحی های خاص و مبتنی برخلاقیت، ساعت های بسیار زیبایی با رنگ ها و مدل های منحصر به فرد تولید شده اند که هر فردی با هر نوع سلیقه ای حتماً ساعت مطابق با شخصیت و سلیقه خود را پیدا می کند.

مقایسه ویژگی‌ ها و مزایا ساعت های آنتیک و ساعت های جدید

ارزش و سابقه تاریخی:

ارزش تاریخی ساعت های آنتیک و ساعت جدید به علت ساخت ساعت ها آنتیک در زمان گذشته و گذشت سال ها از زمان تولید و سابقه تاریخی ساعت های قدیمی تر این مورد یکی از تفاوت های ساعت های آنتیک و ساعت های جدید می باشد.

طراحی ظاهری:

طراحی ظاهری ساعت های آنتیک و ساعت جدید ساعت های یونیک و قدیمی به دلیل طراحی منخصر به فرد و توسط انسان عملاً قطعات هنری به حساب می آیند.

مواد اولیه استفاده شده:

برخلاف مواد اولیه ساعت های آنتیک در ساعت های جدید از آلیاژ های مقاوم و به روز استفاده شده و حتی می تواند جنس بدنه و مواد اولیه استفاده شده در ساعت های جدید نیز طلا و نقره باشد اما ساعت های قدیمی به علت استفاده بیشتز از طلا و نقره در تولید ساعت ها ار ارزش قیمیت بیشتری برخوردار هستند.

فناوری استفاده شده در ساعت:

در رابطه با فناوری ساخت ساعت های آنتیک و ساعت جدید در ساعت‌های جدید از فناوری‌های پیشرفته مثل صفحه نمایش‌های لمسی ویا قابلیت‌های هوشمند و اتصال به دستگاه‌های هوشمند برخوردار هستند که هیچ کدام از این موارد در ساعت های قدیمی وجود نداشت.

دقت و عملکرد ساعت:

ساعت های جدید به دلیل متریال بهتر استفاده شده در این ساعت ها و استفاده از تکنولوژی های به روز در تولید به شکل کاملاً مشخص دقت و عملکرد بهتری نسبت به ساعت های قدیمی در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

مرز باریک ساعت‌های مچی آنتیک و لوکس مدرن

برای خرید ساعت‌‎های طلا و جواهر جدید مانند رولکس حداقل باید از 2500 دلار به بالا هزینه کرد، اما می‌توان با همین مقدار پول ساعت های جواهر آنتیک شناسنامه دار از مراکز معتبر (خارج از ایران) تهیه کرد.

در ایران نمایندگی‌های رولکس و امگا فعال هستند که این خود یک امتیاز به حساب می‌آید. همچنین، مکان‌هایی برای خرید و فروش ساعت‌های آنتیک در ایران وجود دارد که شناسنامه هم ارائه می‌دهند، اما کارشناسی معتبر برای اعتبار دادن به این ساعت‌ها و تاریخچه‌ی آن‌ها وجود ندارد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

ساعت‌های نیوی فورس و سیکو خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند و از مدل‌های به روزتری نسبت به ساعت‌های آنتیک قدیمی برخوردار هستند.

ساعت‌های آنتیک برای سبک زندگی old fashion یا قدیمی‌ پوش توصیه می‌شود چون دقیقاً از تمام المان‌ها و طراحی‌های قدیمی و کار دست استفاده شده است. لازم به ذکر است که ساعت‌های جواهردار جدید هم کار دست هستند و در بیشتر مراحل ساخت آن از تجهیزات جدیدتری برای ساخت استفاده شده است.

اما به راستی کدام یک از ساعت های آنتیک و ساعت های جدید زیباتر و شکیل‌ تر است؟ فارغ از بحث سبک و سلیقه می‌توان با جدیت گفت که ساعت‌های آنتیک شناسنامه دار از زیبایی‌های بصری بیشتری برخوردار هستند. بعضی از تصاویر حکاکی شده بر روی آن‌ها بی نظیر است و گاهی از الماس‌هایی با قیراط بالا استفاده شده است. البته در ساعت‌های جدید هم الماس با قیراط بالا در بازار موجود هست اما قیمت چند برابری در مقایسه با ساعت‌های آنتیک دارد.

یکی دیگر از جذابیت‌های ساعت‌های آنتیک تعداد بکار گرفته شده رنگ‌های مختلف در ساعت است که به ندرت در ساعت‌های امروزی این حجم از رنگ و جواهرات رنگی را درون ساعت می بینیم.

مقایسه‌ی تمام این مدل ساعت‌ها در کنار هم کمی دشوار است؛ زیرا اکثر ساعت‌های آنتیک دوره ویکتوریایی اکثراً از طلا با عیارهای متفاوت و بدون جواهرات ساخته شده‌اند اما ساعت‌های جدید با همان قیمت دارای الماس و جواهرات هستند.

بالا بودن قیمت ها در برخی از مدل‌های ساعت‌های آنتیک به دلیل قدمت و نوع طراحی و یا جواهرات کار شده بر روی آن‌ها است. خرید ساعت‌های آنتیک یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود، این ساعت ها هر چقدر از عمرشان بگذرد قیمتشان بیشتر می‌شود به شرطی که به صورت درست و اصولی نگهداری شوند.

ساعت های آنتیک و ساعت های جدید

خرید آنلاین ساعت های آنتیک و ساعت های جدید

فروشگاه اینترنتی واچ آنلاین از سال 92 همواره در تلاش بوده تا تجربیات خود را در زمینه‌ی خرید ساعت مچی اصل در اختیار مشتریان خود  قرار دهد. بنابراین، اگر به دنبال خرید آنلاین ساعت های آنتیک و ساعت های جدید هستید، می‌توانید تنها با گشت‌وگذاری کوتاه در وب‌سایت واچ آنلاین ساعت دلخواه خود را سفارش داده و ظرف مدت کوتاهی به همراه گارانتی معتبر شرکتی درب منزل تحویل بگیرید.

ساعت های آنتیک و قدیمی به چه ساعتی می گویند؟

ساعت‌های آنتیک نمادی از گذشته تا به امروز و تاریخچه بی‌ نظیر ساعت سازی و هم چنین سیر پیشرفت تکنولوژی های ساعت ها تا به امروز هستند.

ساعت های جدید و مدرن به چه ساعتی گفته می شود؟

ساعت‌های جدید و مدرن امروزه و در دنیای مد و فناوری امروز، جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند. ساعت های مدرن بر خلاف ساعت های قدیمی از طراحی‌های خلاقانه و فناوری‌های بسیار پیشرفته ای در ساعت های خود استفاده می نمایند.

مقایسه ویژگی‌ ها و مزایا ساعت های آنتیک و ساعت های جدید

در این مقاله این دو نوع ساعت را از زوایای مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم تا در خرید ساعت مورد علاقتان شما را یاری نماییم.

مرز باریک ساعت‌های مچی آنتیک و ساعت های مچی جدید

برای خرید ساعت‌‎های طلا و جواهر جدید مانند رولکس حداقل باید از 2500 دلار به بالا هزینه کرد، اما می‌توان با همین مقدار پول ساعت های جواهر آنتیک شناسنامه دار از مراکز معتبر (خارج از ایران) تهیه کرد.و……….